Obchodní Podmínky
Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) subjektu OSVČ s názvem Michal Kubeček, IČO 07648341, se sídlem Žižkova 339, 549 31 Hronov, e‑mail info@crity.cz, (dále jen „Prodávající“ nebo „My“), upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti mezi Vámi jako kupujícím (dále jen „Kupující“ nebo „Vy“) a Prodávajícím, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e‑shopu na webových stránkách www.crity.cz (dále jen „E‑shop“).
Informace o zpracování osobních údajů naleznete v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva i Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
Komunikace mezi námi probíhá primárně na dálku. Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím rozhraní E‑shopu (dále jen „webové rozhraní E‑shopu“). Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si výslovně dohodli v rámci Vašeho nákupu, má taková dohoda přednost.
1. Některé definice
- Cena – částka za Zboží.
- Cena za dopravu – částka za doručení Zboží včetně balného.
- Celková cena – součet Ceny a Ceny za dopravu.
- DPH – daň z přidané hodnoty dle platných předpisů.
- Faktura – daňový doklad vystavený na Celkovou cenu.
- Objednávka – Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy.
- Uživatelský účet – účet umožňující uložení údajů a historii objednávek.
- Zboží – věci nabízené k prodeji na E‑shopu.
2. Obecná ustanovení a poučení
- Zboží je možné koupit pouze přes webové rozhraní E‑shopu.
- Při nákupu jste povinni uvádět pravdivé a správné údaje; budeme z nich vycházet.
- Na E‑shopu mohou být zpřístupněna hodnocení Zboží jinými spotřebiteli; jejich autenticitu kontrolujeme provázáním s ID objednávky v interním systému.
3. Uzavření Smlouvy
- Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Náklady na prostředky komunikace na dálku si hradíte sami a neliší se od Vaší běžné sazby. Odesláním Objednávky souhlasíte s jejich použitím.
- Pro uzavření Smlouvy je třeba vytvořit Objednávku: zvolit Zboží („Do košíku“), způsob doručení a platby, a vyplnit identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, telefon, e‑mail).
- Před dokončením máte možnost údaje kontrolovat a měnit. Objednávku dokončíte stiskem „Objednat s povinností platby“ a potvrzením souhlasu s těmito Podmínkami. Objednávku Vám potvrdíme e‑mailem vč. rekapitulace a těchto Podmínek jako přílohy; tím je Smlouva uzavřena.
- Pokud není možné Objednávku potvrdit (např. nedostupnost Zboží nebo překročení maximálního počtu kusů), zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě. Uzavření nastane potvrzením této nabídky.
- Uvedená zjevně chybná cena nás nezavazuje; v takovém případě Vás kontaktujeme s novou nabídkou.
4. Uživatelský účet
- Registrací na E‑shopu získáte přístup do Uživatelského účtu.
- Údaje uvádějte pravdivě a při změně je aktualizujte.
- Účet je chráněn uživatelským jménem a heslem; přístupy nesdělujte třetím osobám.
- Účet je osobní. Můžeme jej zrušit zejména při nečinnosti delší než 2 roky nebo při porušení povinností.
- Dostupnost účtu může být dočasně omezena kvůli údržbě.
5. Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva
- Cena je uvedena u Zboží, v Objednávce i ve Smlouvě. V Objednávce je uvedena i Cena za dopravu a případné podmínky dopravy zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH a všech zákonných poplatků.
- Celkovou cenu hradíte před předáním Zboží zvoleným způsobem:
- Bankovní převod (splatnost do 7 dnů; platební údaje obdržíte v potvrzení Objednávky).
- Platební karta online přes Shoptet Pay (splatnost do 4 dnů; řídí se podmínkami této brány).
- Dobírka – úhrada při převzetí.
- Hotově při osobním odběru (pokud je v E‑shopu povoleno; úhrada při převzetí).
- Fakturu vystavíme elektronicky po úhradě a zašleme na Váš e‑mail; bude dostupná i v Uživatelském účtu.
- Vlastnické právo přechází na Kupujícího zaplacením Celkové ceny a převzetím Zboží.
6. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
- Zboží doručíme nejpozději do 30 dnů způsobem zvoleným v Objednávce. Možnosti:
- Osobní odběr (pokud je povolen v E‑shopu – výdejní adresa bude uvedena při volbě způsobu doručení).
- Výdejní místa Zásilkovna.
- Doručení prostřednictvím Zásilkovna – kurýr.
- Doručujeme v rámci České a Slovenské republiky.
- Předpokládaný termín doručení sdělíme v potvrzení Objednávky. Po převzetí od dopravce zkontrolujte neporušenost obalu; vady ihned oznamte dopravci i nám. Při zjevné manipulaci zásilku nepřebírejte.
- Nepřevzetí z jiných důvodů než dle předchozí věty nezakládá porušení naší povinnosti doručit; můžeme odstoupit od Smlouvy nebo zásilku uskladnit za úplatu.
- Při opakovaném doručování na Vaši žádost hradíte náklady navíc (platební údaje zašleme e‑mailem; splatnost 14 dní).
- Nebezpečí škody na Zboží přechází na Vás převzetím, popř. okamžikem, kdy jste je mohli převzít, ale z důvodů na Vaší straně k tomu nedošlo.
7. Práva z vadného plnění
- Zaručujeme, že při přechodu nebezpečí škody je Zboží bez vad a splňuje obvyklé či ujednané vlastnosti.
- Práva a povinnosti se řídí občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
- V případě vady nás kontaktujte e‑mailem či poštou (kontakty viz níže). Pro reklamaci můžete využít vzorový formulář a zvolit požadovaný způsob vyřízení.
- Máte právo na odstranění vady dodáním nového/ chybějícího kusu, nebo opravou; můžeme odmítnout, je‑li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.
- Dále můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud vada přetrvává, opakovaně se projevuje, jde o podstatné porušení nebo nebude odstraněna v přiměřené době.
- Právo na odstoupení nevzniká u nevýznamné vady. Vadu způsobenou Vaším jednáním nelze reklamovat; běžné opotřebení se za vadu nepovažuje.
- Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se nedohodne delší lhůta. O vyřízení informujeme e‑mailem; v případě výměny nám vrátíte původní zboží (náklady hradíme My).
- Podnikatelé musí vadu vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí. Spotřebitelé mohou uplatnit práva z vady u spotřebního zboží v lhůtě 24 měsíců od převzetí.
8. Odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel může odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží (u více kusů/částí běží lhůta od poslední dodávky). Formulář pro odstoupení.
- Výjimky dle § 1837 občanského zákoníku se uplatní.
- Po odstoupení zašlete zboží do 14 dnů zpět na naši adresu; náklady nesete Vy. Vrátíme i cenu dopravy do výše nejlevnější nabízené varianty. Peníze vrátíme do 14 dnů (nejdříve po obdržení zboží nebo prokázání jeho odeslání).
- Odpovídáte za snížení hodnoty zboží vzniklé nad rámec nutného seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
- Můžeme odstoupit zejména při objektivní nemožnosti dodat zboží nebo při zjevném uvedení nesprávných údajů v Objednávce.
9. Řešení sporů se spotřebiteli
- Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Stížnosti vyřizujeme na info@crity.cz; informaci o vyřízení zašleme e‑mailem.
- K mimosoudnímu řešení je příslušná Česká obchodní inspekce (www.coi.cz); platformu ODR naleznete na ec.europa.eu/consumers/odr. Evropské spotřebitelské centrum ČR: www.evropskyspotrebitel.cz.
10. Závěrečná ustanovení
- Právní vztah se řídí právem České republiky; práva spotřebitele dle kogentních předpisů tím nejsou dotčena.
- Písemnou korespondenci si doručujeme elektronicky. Naše kontaktní e‑mailová adresa je uvedena v kontaktech níže.
- Smlouvu lze měnit pouze písemně. Jsme oprávněni změnit tyto Podmínky pro budoucí Smlouvy; o změně informujeme e‑mailem nejméně 14 dní před účinností. Při pravidelných dodávkách lze Smlouvu vypovědět s výpovědní dobou 2 měsíce.
- V případě vyšší moci (např. přírodní katastrofa, pandemie, výpadky subdodavatelů) neneseme odpovědnost za škodu; trvá‑li déle než 10 dnů, může kterákoliv strana odstoupit.
- Přílohami jsou vzorový formulář pro reklamaci a pro odstoupení (odkazy výše).
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 1. 2023 (případně uveďte nové datum účinnosti po zveřejnění aktualizace).
Kontaktní údaje Prodávajícího
Obchodní název: Michal Kubeček
IČO: 07648341
Sídlo: Žižkova 339, 549 31 Hronov
E‑mail: info@crity.cz
Web: www.crity.cz